Dersin Adı |
Dijital Pazarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DT 290
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir ürünün veya markanın dijital ortamdaki yönetimi konusunda gerekli olan bilgiyi ve beceriyi öğrencilere kazandırmaktır. Dijital pazarlama dersi, öğrencilere satış stratejileri, içerik ve topluluk yönetimi, imaj çalışması hakkında geniş bir perspektif sunmaktadır. Ayrıca, dijital pazarlama platformlarını etkin bir şekilde kullanarak hedef kitleyle etkileşime geçme, marka bilinirliğini artırma, müşteri sadakatini sağlama ve satışları artırma becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dijital pazarlama dersi, internet ve dijital teknolojiler kullanılarak markaların iletişim, satış ve imaj süreçlerini yönetmeye yarayan stratejilerin öğretildiği bir derstir. Bu ders, dijital platformlarda reklamcılık, halkla ilişkiler, e-ticaret, sosyal medya pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO), içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması konularını kapsamaktadır. Öğrencilere dijital pazarlama stratejilerini oluşturma, uygulama ve analiz etme becerileri uygulamalı olarak öğretilmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlamaya giriş, gelenekselden dijitale geçiş | |
2 | Dijital pazarlama kavramı, tarihçesi ve günümüzdeki önemi | Kingsnorth, S. (2022). Dijital pazarlama stratejisi (L. İldeniz, Çev.). Dijital pazarlama nedir? (s. 5-29). Nobel Akademik Yayıncılık (Orijinal eserin basım tarihi 2016). ISBN: 9786053207771 |
3 | Arama motoru optimizasyonu | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 14-22). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
4 | Sosyal medya pazarlama | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 24-30). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
5 | İçerik pazarlama | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 34-39). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
6 | Web sitesi pazarlama | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 41-44). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
7 | Ara sınav haftası | |
8 | E-posta pazarlama | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 49-53). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
9 | Influencer pazarlama | 9 Influencer pazarlama Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 54-70). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
10 | Dijital reklamcılık | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 71-85). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
11 | Dijital / çevrim içi halkla ilişkiler | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 85-93). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
12 | E-ticaret | Gökşin, E. (2018). Dijital pazarlama temelleri (s. 95-103). Abaküs Kitap. ISBN: 9786059129954 |
13 | Uygulamalı örnekler ve analizler | |
14 | Uygulamalı örnekler ve analizler | |
15 | Uygulamalı örnekler ve analizler | |
16 | Final sınavı haftası |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
18
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
38
|
38
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
148
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Uluslararası ticaret alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve etkilerini analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Dış ticaret ile ilgili devlet destekleri, teşvik ve hibe programları konularında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Uluslararası ticaret ile ilgili istatistiksel veriyi elde edebileceği ve raporlayabileceği çevrim içi ve yazılım tabanlı programları kullanabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Dış ticaret kapsamında kullanılan ulusal ve uluslararası hukuk kuralları ile mevzuat konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Markalaşma, dijital pazarlama ve tutundurma faaliyetlerini uluslararası ticaret özelinde uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Dış ticarette ekonomik, politik, yasal ve sosyal çevre koşullarından dolayı karşılaşılabilecek riskleri analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında karar verme süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası gümrük işlemleri mevzuatının ve vergilendirme sürecinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur ve güncellemeleri takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim becerilerine sahip olur ve kültürel farklılıklara uygun olarak strateji belirler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak dış ticaret alanında bilgi toplar ve iletişim kurar ("Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği", A2 seviyesi). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Ekonomi, finans ve muhasebe alanlarında temel bilgileri edinir, banka kambiyo mevzuatına hakim olur, bu alanlarda dünyada olan gelişmeleri dış ticaret açısından takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınma gibi toplumsal katkı konularında bilgi sahibi olur, mesleki etik, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Disiplinler arası çalışabilme yetkinliğine sahip olup bu yetkinliği iş hayatında kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..