MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
Dersler
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.
Öğrenci, ekonominin temel kavramlarını ifade edebilecek, ekonomik analiz yöntemlerini uygulayabilecek ve ekonomik sistemlerin özelliklerini analiz edebilecektir.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır.
Bu ders kapsamında dış ticaret teorileri, uluslararası rekabet ve dış ticaret politikaları konuları uygulamalı örnekler ile aktarılmaktadır.
Öğrenci, muhasebenin temel kavramlarını açıklayabilecek, muhasebe usul ve esaslarını uygulayarak gerekli muhasebe kayıtlarını gerçekleştirecek, muhasebe defterlerini oluşturacak ve dönem sonu bilançosunu düzenleyebilecektir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.
Bu ders, işletmelerin temel kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir niteliğe sahiptir.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Öğrenciler, dış ticaret işlemlerinde kullanılan belgeleri tanıyacak ve uygulama alanlarını analiz edebilecektir.
Bu ders, işletmelerin değişen kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir ders niteliğindedir. İşletme 1 dersinin devamı niteliğinde olup, işletme fonksiyonlarındaki güncel değişmeleri öğrencilere öğretmeyi amaçlamaktadır.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Bu derste Makro-ekonomik terimler ile işsizlik ve milli gelir ana başlıklarında genel ekonomik konjonktür anlatılmaktadır.
Bu derste, gümrüklerin uluslararası ticarette rolü ve önemi, gümrük mevzuatı ve işlemleri örneklerle birlikte öğretilmektedir.
Tarımsal ürünler pazarlaması hem tarımsal ürünlerin özelliğinden hem de büyük bir pazar potansiyeli oluşturduğundan dolayı özel bir disiplin olarak ele alınıp öğretilmektedir.
Bu derste, dış ticarete özel pazarlama iletişimi fonksiyonları kuramsal altyapı ve farklı sektörlerden güncel örnekler ile birlikte öğretilmektedir.
Sürekli değişim ve gelişim içinde olan dijital dünya, ticaret hacmi bakımından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrencilerin e-ticaret alanındaki bu potansiyeli öğrenmeleri ve pratik bilgilere sahip olmaları sağlanmaktır.
Öğrenciler bu ders ile birlikte, Türkiye ve İzmir gerçeği odağında uluslararası ticaretin global niteliklerine sahip olacağı, sektörel etkinlikleri düzenli ve etkin takip edeceği, kendi iletişim ağını oluşturabileceği bir eğitim almaktadır.
Bu ders, ihracat sürecinde planlamanın temel unsurlarına yönelik bilgi sahibi olunmasını, ihracatta pazar araştırmasından başlayarak ihracat sürecinin operasyonel aşamalarını, lojistik süreçlerini, ödeme ve vergi uygulamalarını, ülkelere ve pazar yapısına göre doğru planlamayı öğretmektedir.
Dış Ticarette Pazarlama Araştırmaları, sektörün güncel ihtiyaçlarına yanıt verecek donanımı sağlayan bir derstir. Pazarlama araştırmaları, uluslararası ticarette sunulan mal ve hizmet odağında alınan kararların bilimsel altyapısını oluşturmak amacıyla tercih edilmektedir. İhracat ve ithalat süreçlerinde sıklıkla başvurulan pazarlama araştırması, öğrencilere niteliksel, niceliksel ve karma yöntemleri yönetebildiği uygulamalı bir yeterlilik kazandırmaktadır. Öğrencilerimiz, bu derste ağırlıklı olarak bilgisayar laboratuvarında alacakları uygulamalı eğitim ile kendi tasarlayacakları pazarlama araştırması projelerini gerçekleştirmektedir.
Öğrenci, Lojistik ve Perakende Yönetimi hakkında bilgiye sahip olacak, tedarik zinciri, lojistik yönetimi, perakendecilik, dış kaynak kullanımı, fiyatlandırma, ürün çeşitlendirme ve diğer pazarlama stratejileri gibi konuları öğrenecektir.
Dış ticaret ve Uluslar arası hizmetler ticaretinin tanımı, kapsamı, özellikleri, sınıflandırılması, anlaşmaları (GATS), karşılaştırılmaları (tablolar) analizler ve değerlendirilmeleri.
Mesleği ile ilgili alışılageldik alanların tekrar incelenmesi ve/veya değişim ve gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan fırsatların farkındalığının yaratılması için alan çalışması yaptırmak
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Seçmeli Dersler
DT 110 Dış Ticarette Paket Programlar
Bu derste öğrencilerin ihracat entegre programını, ihracat sipariş takibini, ihracat yükleme takibini, ihracat evrakları hazırlamayı ve gümrük belge uygulamalarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
DT 120 Dış Ticarette Pazarlama Teknikleri
Uluslararası pazarlamanın teorik ve pratik alt yapısı, küresel pazarlama çevresi, yönetimi ve stratejileri incelenecektir.
DT 130 Dış Ticaret Mevzuatı
Öğrenci, dış ticaret mevzuatı ile ilgili ihracat, ithalat, gümrük ve kambiyo mevzuatları hakkında kanun, tüzük ve yönetmelikleri öğrenecek ve ithalat, ihracat işlemlerinde mevzuatı uygulayabilecektir.
DT 214 Uluslararası Ticari Çevreler
Bu derste uluslararası ticareti düzenleyen ulusal ve uluslararası temel kurumlar aracılığı ile, Avrupa Konseyi, Dünya Ticaret Örgütü, Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Örgütü, Dünya Ticaret Odası, Ticaret Anlaşmaları ve Diğer Uluslararası Örgütler (G-8,IMF, AGİT, AB, OECD vb.) küresel ve bölgesel ticaret ilişkileri üzerinde durulmaktadır.
DT 215 Uluslararası Satışlar ve Görüşmeler
Uluslararası satış ve anlaşmalar dersi, küresel kişisel satış ve uluslararası satış yönetiminin kurallarını içermektedir. Küreselleşme, karşılıklı kültürel görüşmeler, küresel pazarların tahmin edilmesi ve tanımlanması, küresel insan kaynakları gibi küresel çevrede satış yönetimi için önem taşıyan kavramları içerir.
DT 216 Dış Ticarette Standardizasyon
Öğrenci dış ticarette standartizasyona ilişkin işlemlerini yapabilecektir. Standardizasyonun Gelişim Süreci. Standard Çeşitlerini Ayırt Etme. Standardizasyonun sağladığı yararları kavrama.
DT 217 Uluslararası Pazarlama
Bu derste firmaların uluslararası pazarlama yoluyla nasıl pazar seçecekleri ve hangi stratejileri kullanarak pazarda başarı sağlayacakları incelenecektir
ING 215 Uluslararası Ticaret İngilizcesi
Bu ders uluslararası ticaret ile ilgili terminolojiyi öğretmeyi, gerekli iletişim dilinin kavranmasını geliştirmeyi ve uluslararası ticaret işlemlerinde temel yazılı ve sözlü iletişimin kurulabilmesini amaçlar.
MINT 230 Meslek Etiği
Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Etik sistemlerini incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. Sosyal sorumluluk kavramını incelemek.
MPAZ 110 Sunum Teknikleri
Bu derste, etkili sunum tekniklerinin teorik ve pratik tüm yönleri uygulama ağırlıklı olarak öğretilmektedir. İletişimin yazılı, sözlü ve sözsüz unsurları, etkili bir sunum hazırlamak için gerekli aşamalar ve sunum esnasında karşılaşılacak sorunlar ile bunların çözümleri değerlendirilmektedir.
MTOI 220 Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi
Bu derste; Dönüşüm Modeli, Koçluk ve Liderlik Yetkinlikleri, Liderlik Stilleri, Özdeğerlendirme Araçları, Değerler ve Liderlikteki Önemi, Etkili İfade ve Hikaye Anlatımı Tekniği, Koçluk Araçlarını Tanıma ve Uygulama konuları işlenecektir.
MTOI 225 Girişimcilik
Bu ders kapsamında girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması gibi konulara değinilecektir.
MTOI 230 Tüketici Davranışı
Pazarlamada tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satınalma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.
RTV 140 Temel İletişim Bilgileri
Bu ders, iletişim ve iletişimin ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve dilbilim gibi alanlardan elde edilen içeriklerden ve sektör tabanlı örnek durum analizlerinden oluşmaktadır.
RTV 240 Kurumsal İletişim
Kurumsal iletişime yönelik temel kavramlar, kurumların farklı paydaşlarına yönelik olarak değişik amaçlarla gerçekleştirdikleri iletişim çalışmaları ve bu çalışmalarda göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler ele alınmaktadır.
HABER |TÜM HABERLER
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı
Gönüllü olarak değer kattılar
2022-2023 akademik yılı bahar döneminde verilen IEU 200 kodlu Gönüllülük Çalışmaları dersini alan 50 öğrencimiz, kendi geliştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile toplum
Bi' Dünya İş Konferansı 2023
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İşletme ve Yönetim Programları Koordinatörlüğü tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen "Bi' Dünya İş Konferansı", 17 Mayıs 2023
Gümrük Müşavirliğinin Dünü Bugünü
Gümrük Müşavirliği Danışmanı Burcu Demirtaş Hanım Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile birlikte oldu. Gümrük alanındaki güncel çalışmalardan bahseden Burcu Hanım, öğrencilerimizi gümrük
TOG Saha Yöneticisi öğrencilerimiz ile buluştu!
Toplum Gönüllüleri Vakfı Saha Yöneticisi Ali Sinan Avşar, Gönüllülük Çalışmaları dersi kapsamında öğrencilerimiz ile buluştu. Gönüllülük projeleri kapsamında önemli yer tutan tüm