Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Dış Ticaret (Türkçe)

DT 120 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dış Ticarette Pazarlama Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 120
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler pazarlama tekniklerini öğrenecek ve dış ticaret sektöründe yeni pazarlama tekniklerini uygulayabileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama hakkında genel bilgi sahibi olur
  • Uluslararası pazarlama hakkında genel bilgi sahibi olur
  • Uluslararasi pazarlama cevresini tanıyabilir
  • Uluslararasi Pazarlama tekniklerini öğrenebilir
  • Uluslararasi Pazarlama tekniklerini uygulayabilir
Ders Tanımı Uluslararası pazarlamanın teorik ve pratik alt yapısı, küresel pazarlama çevresi, yönetimi ve stratejileri incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve kavramların tanıtımı -
2 Pazarlamaya giriş ve pazarlama teknikleri Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri. Beta Basım Yayım, 8. Baskı, sf. 12-56. ISBN: 9754867375.
3 Dış ticaret ve uluslararası pazarlama Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 3-24. ISBN: 6053332190.
4 Dış ticarette ekonomik faktörler Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel Pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 1-27. ISBN: 6053200437.
5 Dış ticarette sosyo-kültürel faktörler Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel Pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 29-31. ISBN: 6053200437.
6 Dış ticarette politik ve yasal faktörler Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel Pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 35-38. ISBN: 6053200437.
7 Vize sınavı
8 Dış ticarette bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel Pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 41-57. ISBN: 6053200437.
9 Dış ticaret ve pazara giriş stratejileri Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, pp. 33-45. ISBN: 6053332190.
10 Dış ticarette ürün ve marka kararları Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 51-62. ISBN: 6053332190.
11 Dış ticarette fiyatlandırma Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 64-68. ISBN: 6053332190.
12 Dış ticarette dağıtım Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 71-78. ISBN: 6053332190.
13 Dış ticarette pazarlama iletişimi Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 80-83. ISBN: 6053332190.
14 Dış ticarette sosyal sorumluluk ve etik Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. Beta Basım Yayım, 9. Baskı, sf. 102-107. ISBN: 6053332190.
15 Dönemin gözden geçirilmesi -
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
  • Warreb J. Keegan & Mark C. Green (2015). Küresel Pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 35-38. ISBN: 6053200437.
  • Mehmet Karafakioğlu (2015). Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı. ISBN: 6053332190.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
1
8
8
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir.

2

Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir.

3

Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır.

X
5

Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır.

6

İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır.

7

İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur.

8

Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır.

X
9

Küresel ticaret uygulamalarını kullanır.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir.

11

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
12

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir.

X
13

Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.