MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
TRH 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TRH 102
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
1
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Lozan Barış Antlaşması | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 165-171 |
2 | Siyasi İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.176-192 |
3 | Siyasi İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.203-207 |
4 | Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.38-40 |
5 | Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.214-224 |
6 | Ekonomi ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.225-227 |
7 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.228-236 |
8 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.236-246 |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.252-267 |
10 | Atatürk İlkeleri | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.267-278 |
11 | Bütünleyici İlkeler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.283-303 |
12 | İsmet İnönü Dönemi | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.311-329 |
13 | Demokrat Parti Dönemi | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.385-386 |
14 | Demokrat Parti Dönemi | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.386 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
20
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
0
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
1
|
1
|
1
|
Toplam |
34
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
|||||
3 | Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır. |
|||||
5 | Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır. |
|||||
6 | İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır. |
|||||
7 | İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
|||||
8 | Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır. |
|||||
9 | Küresel ticaret uygulamalarını kullanır. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir. |
|||||
11 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
12 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir. |
|||||
13 | Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dış ticaret ve bankacılık sektörünün liderleri öğrencilerimiz ile buluştu
Dış ticaret, bankacılık ve insan kaynakları süreçlerinde alanında uzman, iş dünyası temsilcileri, öğrencilerimiz ile "Bi' Dünya İş 2024 Konferansı'nda bir araya geldi. Konferansın
Markalar sosyal medyada nasıl yönetilmeli?
R:m Reklam Ajansı Sosyal Medya Yöneticisi Zekiye Özbaş Hanım'ın öğrencilerimiz ile buluştuğu etkinlikte rakip analizi, içerik stratejisi, kriz yönetimi, moderasyon ve etkinlik ölçümü
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Afrika pazarının dış ticaret için önemi
Güney Afrika Cumhuriyeti İzmir Fahri Konsolosu AOSB ve EBSO Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Tamer Taşkın Bey, Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile buluştu. Afrika ülkeleri
N11'in e-ticaret macerası
E-Ticaret Uygulamaları dersimizde N11 İş Ortakları Eğitim Müdürü Aykut Baskın öğrencilerimiz ile buluştu. E-ticarette Google Adverse etkisinden bahseden Baskın, ürün seçiminin, üretici
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı