Dersin Adı |
Toplam Kalite Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MTOI 207
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi felsefesi yorumlanır. Turizm işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulaması işlenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, değerlendirme sitemi hakkında bilgilendirme | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 Bölüm 1 |
2 | Kalite kavramı, tanımı, tarihsel gelişim, özellikleri, etkileyen faktörler | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. |
3 | Hizmet ve hizmet kalitesi kavramı, özellikleri, boyutları, faydaları | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:1. |
4 | Turizm işletmelerinde hizmet kalitesi, Konaklama, Seyahat, Yiyecek-içecek hizmet kalitesi / 1. Ödev Teslimi | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. 3. Bölüm |
5 | Hizmet kalitesinin ölçülmesi için kullanılan modeller, SERVQUAL, SERVPERF | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5. |
6 | Toplam kalite yönetimi, tanımı, tarihçesi, amacı, faydaları | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5. |
7 | Toplam kalite yaklaşımları, Deming, Juran, Crosby, Ishikawa, Taguchi | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. |
8 | Ara Sınavı | |
9 | Toplam kalite yönetiminde kullanılan teknikler, PÜKO, Beyin fırtınası, Pareto / 2. Ödev Teslimi | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 4. |
10 | Toplam Kalite Yönetiminin önündeki engeller | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. |
11 | Toplam kalite ödülleri, EFQM, Malcolm Baldrige, İsveç kalite ödülü | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:6. |
12 | ISO Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 22000 | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 7. |
13 | Öğrencilerin grup sunumları | |
14 | Türkiye’den başarılı Toplam Kalite Yönetimi örnekleri | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Savaş Artuğer, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ve Toplam Kalite Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021. ISBN: 9786052544624. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Uluslararası ticaret alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve etkilerini analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Dış ticaret ile ilgili devlet destekleri, teşvik ve hibe programları konularında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uluslararası ticaret ile ilgili istatistiksel veriyi elde edebileceği ve raporlayabileceği çevrim içi ve yazılım tabanlı programları kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Dış ticaret kapsamında kullanılan ulusal ve uluslararası hukuk kuralları ile mevzuat konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Markalaşma, dijital pazarlama ve tutundurma faaliyetlerini uluslararası ticaret özelinde uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Dış ticarette ekonomik, politik, yasal ve sosyal çevre koşullarından dolayı karşılaşılabilecek riskleri analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında karar verme süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası gümrük işlemleri mevzuatının ve vergilendirme sürecinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur ve güncellemeleri takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim becerilerine sahip olur ve kültürel farklılıklara uygun olarak strateji belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak dış ticaret alanında bilgi toplar ve iletişim kurar ("Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği", A2 seviyesi). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Ekonomi, finans ve muhasebe alanlarında temel bilgileri edinir, banka kambiyo mevzuatına hakim olur, bu alanlarda dünyada olan gelişmeleri dış ticaret açısından takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınma gibi toplumsal katkı konularında bilgi sahibi olur, mesleki etik, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Disiplinler arası çalışabilme yetkinliğine sahip olup bu yetkinliği iş hayatında kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..