MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
DT 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki Gelişim Etkinlikleri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DT 209
|
Güz
|
0
|
2
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası ticaret ve ilgili sektörel alanlar dahilinde öğrencileri güncel bilgi ve deneyim doğrultusunda eğitmektedir. Bu ders ile birlikte, öğrencileri üniversite içinde ve dışında düzenlenen gezi, sergi, seminer ve konferans gibi aktivitelere katılımlarını sağlayarak onları teşvik etmek, dönem başında belirlenen proje konusu ile ilgili grup çalışması yapmalarını sağlamak ve elde ettikleri bilgileri dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak, dersin amaçları arasındadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte, Türkiye ve İzmir gerçeği odağında uluslararası ticaretin global niteliklerine sahip olacağı, sektörel etkinlikleri düzenli ve etkin takip edeceği, kendi iletişim ağını oluşturabileceği bir eğitim almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenciler ile tanışma, müfredat tanıtımı | |
2 | İlişki yönetiminin verimlilikte ki önemi, iş hayatın da davranışsal seçimlerimiz ve ilişkilerimize etkisi, iş hayatında kişileri etkilemek için seçtiğimiz davranışlar, uluslararası kara nakliye modülüne giriş, taşıma konvansiyonu, tır karnesi, gümrüklerden geçiş modeli, gümrüklerde kullanılan saha biçimleri | Uygulama,teori,ödev |
3 | İş hayatında ilişki yönetimi nasıl olur, ilişki kurarken seçtiğimiz temel davranışlar, CMR konvansiyonu, karayolu taşıma şekilleri, komple ve grupaj taşımalar | Uygulama,teori,ödev |
4 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev |
5 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev- |
6 | İzmir ESB’de hidromek firmasına saha ziyareti, iş ortamı, fabrika ortamı, | Uygulama,teori,ödev |
7 | İş hayatında insan kaynağını etkin yönetmek, iş hayatında yönetici ve lider kavramları Geri bildirim nedir ne değildir, uluslararası kara taşımacılığında kullanılan uluslararası teslim şekilleri. | Uygulama,teori,ödev |
8 | İş hayatında yetki devri insiyatif kullanma, iş ortamında öğrenme tarzları, iş hayatında performans yönetim süreci ve kritik unsular, dış ticarette nakliye sigortası, | Uygulama,teori,ödev |
9 | Schenker Arkas firmasının gümrüklü ve gümrüksüz genel antrepo ziyareti, iş süreçleri, İthalat- ihracat yükleme modülleri | Uygulama,teori,ödev |
10 | Dış ticarette gümrük müşavirliği, işlevi, yetkilendirilmiş gümrük modülü, | Uygulama,teori,ödev |
11 | Çeşme limanı gümrük sahası, Ulusoy ro-ro işletme ziyareti, sahada ki işlevler | Uygulama,teori,ödev |
12 | Uluslararası nakliyede dış ticaret filo yönetimi, uluslararası taşıma yapan araç tipleri ve modülleri, | Uygulama,teori,ödev |
13 | Dış ticarette yetkinlikler, iş hayatında koçluk, liderlik ve duygusal zeka, uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı | Uygulama,teori,ödev |
14 | Proje raporunun sunulması | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
60
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
|||||
3 | Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır. |
|||||
5 | Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır. |
|||||
6 | İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır. |
|||||
7 | İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
|||||
8 | Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır. |
|||||
9 | Küresel ticaret uygulamalarını kullanır. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir. |
|||||
11 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
X | ||||
12 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir. |
X | ||||
13 | Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı
Gönüllü olarak değer kattılar
2022-2023 akademik yılı bahar döneminde verilen IEU 200 kodlu Gönüllülük Çalışmaları dersini alan 50 öğrencimiz, kendi geliştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile toplum
Bi' Dünya İş Konferansı 2023
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İşletme ve Yönetim Programları Koordinatörlüğü tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen "Bi' Dünya İş Konferansı", 17 Mayıs 2023
Gümrük Müşavirliğinin Dünü Bugünü
Gümrük Müşavirliği Danışmanı Burcu Demirtaş Hanım Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile birlikte oldu. Gümrük alanındaki güncel çalışmalardan bahseden Burcu Hanım, öğrencilerimizi gümrük
TOG Saha Yöneticisi öğrencilerimiz ile buluştu!
Toplum Gönüllüleri Vakfı Saha Yöneticisi Ali Sinan Avşar, Gönüllülük Çalışmaları dersi kapsamında öğrencilerimiz ile buluştu. Gönüllülük projeleri kapsamında önemli yer tutan tüm