Dersin Adı |
Mesleki Gelişim Etkinlikleri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DT 209
|
Güz/Bahar
|
0
|
2
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası ticaret ve ilgili sektörel alanlar dahilinde öğrencileri güncel bilgi ve deneyim doğrultusunda eğitmektedir. Bu ders ile birlikte, öğrencileri üniversite içinde ve dışında düzenlenen gezi, sergi, seminer ve konferans gibi aktivitelere katılımlarını sağlayarak onları teşvik etmek, dönem başında belirlenen proje konusu ile ilgili grup çalışması yapmalarını sağlamak ve elde ettikleri bilgileri dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak, dersin amaçları arasındadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte, Türkiye ve İzmir gerçeği odağında uluslararası ticaretin global niteliklerine sahip olacağı, sektörel etkinlikleri düzenli ve etkin takip edeceği, kendi iletişim ağını oluşturabileceği bir eğitim almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenciler ile tanışma, müfredat tanıtımı | |
2 | İlişki yönetiminin verimlilikteki önemi ve iş hayatında davranışsal seçimlerimiz | Çelik, A. (2016). Örgütsel Davranış. Beta Yayınları. ISBN: 9786053335412. Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2018). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat Yayınları. ISBN: 9789758378739. |
3 | İlişki kurarken seçtiğimiz temel davranışlar | Karayalçın, C. (2002). Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Yönetimi. Beta Yayınları. ISBN: 9789752957107 |
4 | İş ortamında stres kaynakları | Başer, H. (2011). Örgütsel Stres ve Yönetimi. Nobel Yayınları. ISBN: 9786053953074 |
5 | Konuma göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek | Sarı, A. (2015). Gümrük İşlemleri ve Dış Ticaretin Temelleri. Seçkin Yayıncılık. ISBN: 9789750217906 |
6 | Uygulama haftası | |
7 | İş hayatında insan kaynağını etkin yönetmek | Koçel, T. (2018). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayınları. ISBN: 9786053336884 |
8 | - | - |
9 | Dış ticarette gümrük müşavirliği, işlevi, yetkilendirilmiş gümrük modülü | Mutlu, O. (2014). Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları. Ekin Yayıncılık. ISBN: 9786053273738. |
10 | Uluslararası nakliyede dış ticaret filo yönetimi, uluslararası taşıma yapan araç tipleri ve modülleri | Çoban, O. (2017). Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık. Beta Yayınları. ISBN: 9786053334224 |
11 | Dış ticarette yetkinlikler, iş hayatında koçluk, liderlik ve duygusal zeka | Goleman, D. (2018). Duygusal Zeka: Neden IQ’dan Daha Önemlidir? Varlık Yayınları. ISBN: 9789754344387. |
12 | Uygulama haftası | |
13 | Proje raporunun sunulması | |
14 | Proje raporunun sunulması | |
15 | Proje raporunun sunulması | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dizi:
Filmler:
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
60
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Uluslararası ticaret alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve etkilerini analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Dış ticaret ile ilgili devlet destekleri, teşvik ve hibe programları konularında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uluslararası ticaret ile ilgili istatistiksel veriyi elde edebileceği ve raporlayabileceği çevrim içi ve yazılım tabanlı programları kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Dış ticaret kapsamında kullanılan ulusal ve uluslararası hukuk kuralları ile mevzuat konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Markalaşma, dijital pazarlama ve tutundurma faaliyetlerini uluslararası ticaret özelinde uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Dış ticarette ekonomik, politik, yasal ve sosyal çevre koşullarından dolayı karşılaşılabilecek riskleri analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında karar verme süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası gümrük işlemleri mevzuatının ve vergilendirme sürecinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur ve güncellemeleri takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim becerilerine sahip olur ve kültürel farklılıklara uygun olarak strateji belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak dış ticaret alanında bilgi toplar ve iletişim kurar ("Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği", A2 seviyesi). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Ekonomi, finans ve muhasebe alanlarında temel bilgileri edinir, banka kambiyo mevzuatına hakim olur, bu alanlarda dünyada olan gelişmeleri dış ticaret açısından takip eder. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınma gibi toplumsal katkı konularında bilgi sahibi olur, mesleki etik, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Disiplinler arası çalışabilme yetkinliğine sahip olup bu yetkinliği iş hayatında kullanabilir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..