Dersin Adı |
Dış Ticarette Tutundurma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DT 205
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticaret (ihracat, ithalat) süreçlerinde tercih edilen reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, kişisel satış, dijital pazarlama gibi tutundurma faaliyetlerini pratik ve teorik düzeylerde etkin bir şekilde kullanabilmesini, analiz edebilmesini ve değerlendirebilmesini amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, dış ticarette tutundurma kampanyası tasarlayarak kültürel uyumluluğu sağlama ve uluslararası rekabette avantaj elde etme yollarını keşfetmektedir. Bu ders, küresel ticarette başarılı olabilmek için dijitalleşmenin ve kültürel farkındalığın ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak öğrencilerin bu becerileri pratiğe dökmesini hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dış ticarette etkili tutundurma stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması üzerine odaklanmaktadır. Dijital pazarlama araçlarının kullanımı, farklı kültürel pazarlara yönelik stratejilerin ve uluslararası alanda tutundurma faaliyetlerinin nasıl yönetileceği ele alınmaktadır. Öğrenciler, hedef pazarın kültürel özelliklerine uygun dijital ve geleneksel tutundurma araçlarını kullanarak başarılı kampanyalar oluşturmaktadır. Ayrıca, dijital pazarlama platformları ve sosyal medya kanallarında stratejik planlama, kültürel farklılıklara göre özelleştirilmiş çözümler üretme ve bu faaliyetlerin etkilerini analiz etme becerileri kazandırılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, uluslararası ticaret ve pazarlama iletişimi | Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2013). International marketing (10th ed.). Cengage Learning. Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası pazarlama yönetimi (9. baskı). Beta Yayınları. |
2 | Pazarlama karması, tutundurma faaliyetleri ve pazarlama iletişimi | Kotler, P., & Keller, K. L. (2020). Marketing management (15th ed.). Pearson Education. Karafakıoğlu, M. (2015). Uluslararası pazarlama yönetimi (9. baskı). Beta Yayınları. |
3 | Markalaşma süreci ve stratejik marka yönetimi | Keller, K. L. (2020). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity (5th ed.). Pearson Education. Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama ilkeleri (8. baskı). Beta Yayınları. |
4 | Tutundurma karması: Reklamcılık ve mesaj stratejisi / Örnek olay analizi | Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective (12th ed.). McGraw-Hill Education. Keegan, W. J., & Green, M. C. (2015). Küresel pazarlama (R. Tatlıdil, Ed.). Nobel Yayın Dağıtım. |
5 | Tutundurma karması: Halkla ilişkiler / Örnek olay analizi | Grunig, J. E., & Hunt, T. (1984). Managing public relations. Holt, Rinehart, and Winston. Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2018). Pazarlama iletişimi yönetimi (16. baskı). Mediacat Yayınları. |
6 | Tutundurma karması: Satış geliştirme / Örnek olay analizi | Blattberg, R. C., Briesch, R., & Fox, E. J. (1995). How promotions work. Marketing Science, 14(3_suppl), G122–G132. https://doi.org/10.1287/mksc.14.3.G122 Odabaşı, Y. (2013). Satışta ve pazarlamada müşteri ilişkileri yönetimi (6. baskı). Mediacat Yayınları. |
7 | Tutundurma karması: Doğrudan pazarlama / Örnek olay analizi | Stone, B., & Jacobs, R. (2007). Successful direct marketing methods (8th ed.). McGraw-Hill Education. Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri (4. baskı). Mediacat Yayınları. |
8 | Ara sınav haftası | |
9 | Tutundurma karması: Kişisel satış / Örnek olay analizi | Futrell, C. (2014). Fundamentals of selling: Customers for life through service (13th ed.). McGraw-Hill Education. Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri (4. baskı). Mediacat Yayınları. |
10 | Tutundurma karması: Dijital pazarlama (SEO, SMM, dijital reklamcılık) / Örnek olay analizleri | Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital marketing: Strategy, implementation, and practice (8th ed.). Pearson Education. İslamoğlu, A. H., & Fırat, D. (2016). Stratejik marka yönetimi (3. baskı). Beta Yayınları. |
11 | Tutundurma karması: Dijital pazarlama (içerik pazarlama, internet sitesi pazarlama, e-ticaret ve e-posta pazarlama) / Örnek olay analizleri | Pulizzi, J. (2014). Epic content marketing: How to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less. McGraw-Hill Education. Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi (7. baskı, G. Öztürk, Çev.). Mediacat Yayınları. |
12 | Dış ticarette tutundurma faaliyetleri ve kültür | de Mooij, M. (2019). Global marketing and advertising: Understanding cultural paradoxes (5th ed.). SAGE Publications. Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi (7. baskı, G. Öztürk, Çev.). Mediacat Yayınları. |
13 | Dönem projesi sunumları | Öğrenciler dönem projelerini sınıf ortamında sunacak. |
14 | Dönem projesi sunumları | Öğrenciler dönem projelerini sınıf ortamında sunacak. |
15 | Dönem projesi sunumları | Öğrenciler dönem projelerini sınıf ortamında sunacak. |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
146
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Uluslararası ticaret alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve etkilerini analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Dış ticaret ile ilgili devlet destekleri, teşvik ve hibe programları konularında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uluslararası ticaret ile ilgili istatistiksel veriyi elde edebileceği ve raporlayabileceği çevrim içi ve yazılım tabanlı programları kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Dış ticaret kapsamında kullanılan ulusal ve uluslararası hukuk kuralları ile mevzuat konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Markalaşma, dijital pazarlama ve tutundurma faaliyetlerini uluslararası ticaret özelinde uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Dış ticarette ekonomik, politik, yasal ve sosyal çevre koşullarından dolayı karşılaşılabilecek riskleri analiz eder. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında karar verme süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası gümrük işlemleri mevzuatının ve vergilendirme sürecinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur ve güncellemeleri takip eder. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim becerilerine sahip olur ve kültürel farklılıklara uygun olarak strateji belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak dış ticaret alanında bilgi toplar ve iletişim kurar ("Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği", A2 seviyesi). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Ekonomi, finans ve muhasebe alanlarında temel bilgileri edinir, banka kambiyo mevzuatına hakim olur, bu alanlarda dünyada olan gelişmeleri dış ticaret açısından takip eder. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınma gibi toplumsal katkı konularında bilgi sahibi olur, mesleki etik, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
13 |
Disiplinler arası çalışabilme yetkinliğine sahip olup bu yetkinliği iş hayatında kullanabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..