Dersin Adı |
Kariyer Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BNK 296
|
Güz/Bahar
|
0
|
2
|
1
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaKonuşmacıAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik ve profesyonel kariyerinde başarılı olmaları için gerekli becerileri ve bilgileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. Bu ders ile birlikte öğrencilerin kariyer planlaması, iletişim becerileri, ağ oluşturma ve iş görüşmeleri konularında yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatında ve mezuniyet sonrasında başarılı olmaları için gerekli olan teorik ve uygulamalı eğitimleri içermektedir. Bu ders, öğrencilere kendi yeteneklerini keşfetme, kariyer hedefi belirleme ve bu hedefe ulaşmak için stratejiler geliştirme konularında rehberlik sağlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olarak akademik ve profesyonel anlamda gelecekteki başarılarının desteklenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, müfredat tanıtımı | |
2 | Kariyer hedefi belirleme | Güldü, Ö., & Ersoy Kart, M. (2017). Kariyer planlama sürecinde kariyer engelleri ve kariyer geleceği algılarının rolü. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 72(2), 377-400. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002567 |
3 | Kişilik, benlik ve algı | Güngör, N. (2015). İletişime giriş (3. baskı., sf. 180-197, 210-251). Siyasal Kitabevi. ISBN: 978-605-5782-59-7 Aziz, A. (2013). İletişime giriş (4. baskı, sf. 113-135). Hiperlink. ISBN: 978-9944-157-14-8 |
4 | Güdüleme stratejileri | Aslan, M., & Doğan, S. (2020). Dışsal motivasyon, içsel motivasyon ve performans etkileşimine kuramsal bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 291-301. https://doi.org/10.21076/vizyoner.638479 |
5 | Etkili iletişim becerileri (retorik, ikna, münazara) | Gürüz, D., & Eğinli, A. T. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. baskı, sf. 251-280). Nobel Akademik Yayıncılık.; Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada (sf. 22-81). Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
6 | Sunum teknikleri, kaynak gösterme (APA 7.0) ve dezenformasyon | Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve sunum teknikleri (sf. 5-23). Papatya Bilim. ISBN 6054220564. American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7. baskı). American Psychological Association (https://apastyle.apa.org/). |
7 | İş hayatı, kurumsal kültür ve profesyonel etik | Sönmez, İ. O. (2019). İş hayatı 101 yeni başlayanlar için el kitabı (sf. 13-75). Hiper Yayın. ISBN: 9786052814192; Karsak, B. (2016). Kurumsal iletişim (sf. 13-25). Beta Yayınevi. ISBN: 9786053336051 |
8 | - | |
9 | İletişim ağı (network) oluşturma, iş ve staj arama ile mülakat teknikleri (öz geçmiş, ön yazı ve motivasyon mektubu) | Denizli, U. (2019). İşe alım sürecinde sosyal ağ siteleri kullanımı: Tehlikeler ve fırsatlar. The Journal of International Scientific Researches, 4(3), 284-299. Çaylan, D. Ö., Akpınarlı, V., & Deveci, D. A. (2015). Öğrencilerin staj programları ile işe alım süreci: Denizcilik sektöründe “rotamız arkas projesi” örnek olay incelemesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 243-258. |
10 | Kişisel marka yönetimi | Bişkin, F., & Kaya, Y. (2011). İş yaşamında kişisel marka. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 555-570. |
11 | Etik ve ahlaki değerler, toplumsal katkı ve gönüllülük | Erdoğan, E., Semerci, P. U., Yentürk, N., & Yurttagül, L. (2021). Türkiye’de gönüllülük: Deneyimler, sınırlılıklar ve yeni açılımlar (s.14-55). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. / Erdoğan, E., Semerci, P. U., Yentürk, N., & Yurttagül, L. (2021). Türkiye’de gönüllülük: Deneyimler, sınırlılıklar ve yeni açılımlar (s. 35-56). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
12 | Kariyer projelerinin öğrencilere verilmesi ve ön bilgilendirme | Öğrencilere kariyer hedeflerinin belirlenmesi, sektör ve meslek araştırması, kişisel SWOT analizi, kişisel markalaşma ve kariyer gelişim stratejisi aşamalarından oluşan proje verilecektir. |
13 | Kariyer projelerinin sunulması | |
14 | Kariyer projelerinin sunulması | |
15 | Kariyer projelerinin sunulması | |
16 | Proje teslim haftası |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Akademik makale:
Tez:
Video önerileri:
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
1
|
6
|
6
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
116
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Uluslararası ticaret alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve etkilerini analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Dış ticaret ile ilgili devlet destekleri, teşvik ve hibe programları konularında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uluslararası ticaret ile ilgili istatistiksel veriyi elde edebileceği ve raporlayabileceği çevrim içi ve yazılım tabanlı programları kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Dış ticaret kapsamında kullanılan ulusal ve uluslararası hukuk kuralları ile mevzuat konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Markalaşma, dijital pazarlama ve tutundurma faaliyetlerini uluslararası ticaret özelinde uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Dış ticarette ekonomik, politik, yasal ve sosyal çevre koşullarından dolayı karşılaşılabilecek riskleri analiz eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında karar verme süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası gümrük işlemleri mevzuatının ve vergilendirme sürecinin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olur ve güncellemeleri takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim becerilerine sahip olur ve kültürel farklılıklara uygun olarak strateji belirler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak dış ticaret alanında bilgi toplar ve iletişim kurar ("Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği", A2 seviyesi). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Ekonomi, finans ve muhasebe alanlarında temel bilgileri edinir, banka kambiyo mevzuatına hakim olur, bu alanlarda dünyada olan gelişmeleri dış ticaret açısından takip eder. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik kalkınma gibi toplumsal katkı konularında bilgi sahibi olur, mesleki etik, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Disiplinler arası çalışabilme yetkinliğine sahip olup bu yetkinliği iş hayatında kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..