MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
MPAZ 110 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sunum Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 110
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerini ve ikna edici sunum tekniklerini akademik ve sektörel ortamlarda geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, etkili sunum tekniklerinin teorik ve pratik tüm yönleri uygulama ağırlıklı olarak öğretilmektedir. İletişimin yazılı, sözlü ve sözsüz unsurları, etkili bir sunum hazırlamak için gerekli aşamalar ve sunum esnasında karşılaşılacak sorunlar ile bunların çözümleri değerlendirilmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve müfreadat tanıtımı | |
2 | Sunuma giriş: Sunum nedir? Çeşitleri nelerdir? Sunum yapmanın psikolojik ve teknik boyutları nelerdir? | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. |
3 | Sunumun aşamaları: Ön hazırlık, sahne performansı (motivasyon ve ikna) ve değerlendirme | Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.; Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
4 | Sunum ve iletişim: Sözlü, sözlü olmayan (beden dili) ve kitle iletişim / Hikaye anlatıcılığı | Güngör, N. (2015). İletişime giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi, sf. 78-106. ISBN: 978-605-5782-59-7; Aziz, A. (2013). İletişime Giriş, Hiperlink, sf. 51-57. ISBN: 978-9944-157-14-8. |
5 | Sunum teknikleri: Tartışma, problem çözme, örnek olay, rol oynama, beyin fırtınası, anket uygulama | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92.; |
6 | Sunumda kaynak kullanımı ve APA alıntı formatı | American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association (https://apastyle.apa.org/). |
7 | Sunum uygulaması: Bireysel (doğaçlama) | Bireysel sunumlar, öğrencilerin derste ön hazırlık yapmadan, doğaçlama olarak gerçekleştirilecektir. Sunum konulara öğrencilere ders esnasında verilecektir. |
8 | Sunum uygulaması: Bireysel (ön hazırlıklı / belirli bir konuda / slayt ve beyaz tahta kullanımı) | Dijital ortamda yapılacak sunumlar, ön hazırlık yapılarak ve sunum teknikleri kullanılarak gerçekleştirilecektir. Sunum konuları öğrencilere bir hafta önceden verilecektir. |
9 | Dönem içi bireysel sunum performansların değerlendirmesi | Bireysel performansların belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirilmesi |
10 | Çevrim içi sunum uygulaması: Zoom, Prezi, Powtoon, Powerpoint ve Google slaytlar çevrim içi uygulamaları | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92. |
11 | Sunum uygulaması: Grup (karma sunum teknikleri) | Öğrenciler ikili grup halinde, gösterilen tüm sunum tekniklerini kullanarak gerçekleştirilecektir. |
12 | Sunum uygulaması: Bireysel (karma sunum teknikleri) | Bireysel sunumlar, gösterilen tüm tekniklerin kullanımı ile gerçekleştirilecektir. |
13 | Bireysel performans değerlendirme | Öğrencilerin dönem içinde yaptıkları sunumlar dahilinde değerlendirme yapılacaktır. |
14 | Final sunumu haftası | Final projesi olarak verilen konu kapsamında bireysel sunum yapılacaktır. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Bu hafta ders yapılmayacaktır. |
16 | Final sınavı | Final sınavı için belirlenen tarihte dönem projesi sunumları ile ilgili raporlar teslim edilecektir. |
Ders Kitabı | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve Sunum Teknikleri. Papatya Bilim, ISBN 6054220564. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
4
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
|||||
3 | Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır. |
|||||
5 | Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır. |
|||||
6 | İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır. |
|||||
7 | İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
|||||
8 | Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır. |
|||||
9 | Küresel ticaret uygulamalarını kullanır. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir. |
|||||
11 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
12 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir. |
|||||
13 | Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Markalar sosyal medyada nasıl yönetilmeli?
R:m Reklam Ajansı Sosyal Medya Yöneticisi Zekiye Özbaş Hanım'ın öğrencilerimiz ile buluştuğu etkinlikte rakip analizi, içerik stratejisi, kriz yönetimi, moderasyon ve etkinlik ölçümü
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Afrika pazarının dış ticaret için önemi
Güney Afrika Cumhuriyeti İzmir Fahri Konsolosu AOSB ve EBSO Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Tamer Taşkın Bey, Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile buluştu. Afrika ülkeleri
N11'in e-ticaret macerası
E-Ticaret Uygulamaları dersimizde N11 İş Ortakları Eğitim Müdürü Aykut Baskın öğrencilerimiz ile buluştu. E-ticarette Google Adverse etkisinden bahseden Baskın, ürün seçiminin, üretici
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı
Gönüllü olarak değer kattılar
2022-2023 akademik yılı bahar döneminde verilen IEU 200 kodlu Gönüllülük Çalışmaları dersini alan 50 öğrencimiz, kendi geliştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile toplum