Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Dış Ticaret (Türkçe)

DT 217 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uluslararası Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 217
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları, uluslararası alandaki temel aktörleri ve süreçleri etkileyen belli başlı aktörleri incelemek, pazarları seçim ve giriş politikalarını değerlendirmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Firmalar neden uluslararası pazarlara girmek isterler sorusunun analizini yapabilecek,
  • Uluslararası pazar çekiciliğinin değerlendirebilecek,
  • Dış çevre faktörlerinin uluslararası bilgi kaynakları ile yorumlayabilecek,
  • Dış çevre faktörlerinin uluslararası pazarlara giriş stratejilerini açıklayabilecek,
  • Dış çevre faktörlerinin analizini yaparak çözüm önerisi sunabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste firmaların uluslararası pazarlama yoluyla nasıl pazar seçecekleri ve hangi stratejileri kullanarak pazarda başarı sağlayacakları incelenecektir

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı - Syllabus Açıklaması - Uluslararası Pazarlamaya Giriş Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 1, sf: 2-25. ISBN: 978-605-320-043-7.
2 Uluslararası Ekonomik Çevre Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 2, sf: 34-59 ISBN: 978-605-320-043-7.
3 Uluslararası Ticaret Çevresi Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 3, sf: 66-94. ISBN: 978-605-320-043-7.
4 Toplumsal ve Kültürel Çevre Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 4, sf: 101-121. ISBN: 978-605-320-043-7.
5 Politik ve Yasal Çevreler Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 5, sf: 126-153. ISBN: 978-605-320-043-7.
6 Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 6, sf: 160-187. ISBN: 978-605-320-043-7.
7 Proje
8 Küresel Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 7, sf: 192-216. ISBN: 978-605-320-043-7.
9 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 9, sf: 254-279. ISBN: 978-605-320-043-7.
10 Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 10, sf: 284-313. ISBN: 978-605-320-043-7.
11 Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 11, sf: 318-345. ISBN: 978-605-320-043-7.
12 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 12, sf: 350-377. ISBN: 978-605-320-043-7.
13 Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 13-14, sf: 382-434. ISBN: 978-605-320-043-7.
14 Uluslararası Pazarlamada Dijital Devrim Küresel Pazarlama Kitabı Bölüm 15, sf: 442-463. ISBN: 978-605-320-043-7.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Keegan W. J., Green M. C., (2014), "Küresel Pazarlama", Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Baskı. ISBN: 978-605-320-043-7.
  • Mehmet Karafakioğlu (2012). "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", Beta Publishing, 7th edition. ISBN: 6053332190.
  • Hamdi İslamoğlu (2014). "Küresel Pazarlama", Beta Yayınları, 1. Baskı. ISBN: 978-605-333-199-5.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.
  • Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007.
  • Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
10
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
139

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir.

3

Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır.

X
5

Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır.

X
6

İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır.

X
7

İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur.

8

Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır.

X
9

Küresel ticaret uygulamalarını kullanır.

X
10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir.

11

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

12

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir.

13

Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.