MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
TRH 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TRH 101
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
1
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti Devletine geçiş sürecinde yaşanan gelişmeleri öğrencilere aktarmak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken geçirdiği sosyal, siyasal, eğitim ve kültürel vb. alandaki inkılapları ve bu inkılapların amacını kavratmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılapla İlgili Kavramlar | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 1-8 |
2 | Türk İnkılabını Hazırlayan Sebepler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.11-22 |
3 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Gerçekleştirilen Yenilik Hareketleri | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.31-36 |
4 | Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.38-40 |
5 | Birinci Dünya Savaşı Öncesinde Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.42-58 |
6 | Milli Mücadele Dönemi-Mütareke Sonrası Memleketin Durumu | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.65-78 |
7 | Milli Mücadeleye Hazırlık-İzmir’in İşgali ve İşgale Karşı Tepkiler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.83-84 |
8 | Mustafa Kemal’in İstanbul’daki Faaliyetleri | Alev Coşkun, Samsun’dan Önce Bilinmeyen 6 Ay, s:1-45 |
9 | Mustafa Kemal Önderliğinde Anadolu’da Yürütülen Faaliyetler | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 30-75 |
10 | Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 240-250 |
11 | TBMM’nin Açılması ve Çalışmaları | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.118-121 |
12 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.133-140 |
13 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.133-140 |
14 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Andlaşması | Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.165-171 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
20
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
1
|
1
|
1
|
Toplam |
34
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
|||||
3 | Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır. |
|||||
5 | Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır. |
|||||
6 | İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır. |
|||||
7 | İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
|||||
8 | Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır. |
|||||
9 | Küresel ticaret uygulamalarını kullanır. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir. |
|||||
11 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
12 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir. |
|||||
13 | Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı
Gönüllü olarak değer kattılar
2022-2023 akademik yılı bahar döneminde verilen IEU 200 kodlu Gönüllülük Çalışmaları dersini alan 50 öğrencimiz, kendi geliştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile toplum
Bi' Dünya İş Konferansı 2023
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İşletme ve Yönetim Programları Koordinatörlüğü tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen "Bi' Dünya İş Konferansı", 17 Mayıs 2023
Gümrük Müşavirliğinin Dünü Bugünü
Gümrük Müşavirliği Danışmanı Burcu Demirtaş Hanım Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile birlikte oldu. Gümrük alanındaki güncel çalışmalardan bahseden Burcu Hanım, öğrencilerimizi gümrük
TOG Saha Yöneticisi öğrencilerimiz ile buluştu!
Toplum Gönüllüleri Vakfı Saha Yöneticisi Ali Sinan Avşar, Gönüllülük Çalışmaları dersi kapsamında öğrencilerimiz ile buluştu. Gönüllülük projeleri kapsamında önemli yer tutan tüm