MESLEK YÜKSEKOKULU
Dış Ticaret (Türkçe)
MISL 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MISL 102
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, işletme fonksiyonlarına (üretim, pazarlama, yönetim ve finans) dair güncel konularda öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, işletmelerin değişen kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir ders niteliğindedir. İşletme 1 dersinin devamı niteliğinde olup, işletme fonksiyonlarındaki güncel değişmeleri öğrencilere öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme, temel işletmecilik kavramlarının hatırlatılması | Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300. |
2 | Stratejik Yönetim | Muchena, M. M., Lomine, L., & Pierce, R. (2014). Oxford IB Diploma Programme: Business Management Course Companion. Oxford University Press. |
3 | Stratejik Yönetim | Muchena, M. M., Lomine, L., & Pierce, R. (2014). Oxford IB Diploma Programme: Business Management Course Companion. Oxford University Press. |
4 | Post Modern Yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 2 |
5 | Post Modern Yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 3 |
6 | Kobi Tanımı, Önemi ve KOSGEB, Destekler | Tekin, E., & GÜNGÖR, B. (2024). Kobi’ler (Ar-Ge, İnovasyon, Dijital Dönüşüm, Fsmh, Yeni Nesil Destekler Ve Dış Ticaret)-Kobi İhracat Terimleri Sözlüğü İle. EĞİTİM YAYINEVİ. Birinci Bölüm, İkinci Bölüm ve Altıncı Bölüm |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Toplum 5.0 ve Digital Dönüşüm | Çukurbaşı, B., Gençay, S., Baysal, E., & kıyıcı, G. (2023). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Endüstri 4.0 ve/veya Toplum 5.0 ile İlişkili Kavramlara Yönelik Farkındalıklarının Geliştirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 99-112. Arı, E. S. (2021). SÜPER AKILLI TOPLUM: TOPLUM 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479. |
9 | Döngüsel Ekonomi ve Paylaşım Ekonomisi, Yeşil Ekonomi | https://donguselekonomiplatformu.com/ https://dongusel.csb.gov.tr/ Balbay, Ş., SARIHAN, A., & Avşar, E. (2021). Dünyada ve Türkiye’de “Döngüsel ekonomi/endüstriyel sürdürülebilirlik” yaklaşımı. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (27), 557-569. |
10 | Digital Pazarlama ve Pazarlama 4.0 | Chaffey, D. ve Chadwick F. (2016). Digital Pazarlama: Strateji, Yürütme ve Uygulama. (Çev. F. Apaydın, A. Aksakal). Edinburgh: Pearson Education Limited. |
11 | Digital Pazarlama ve Pazarlama 4.0 | Chaffey, D. ve Chadwick F. (2016). Digital Pazarlama: Strateji, Yürütme ve Uygulama. (Çev. F. Apaydın, A. Aksakal). Edinburgh: Pearson Education Limited. |
12 | Modern işletmecilikte insan kaynakları yönetimi ve farklılık yönetimi, çatışma yönetimi | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 5 |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen Okumalar:
İnternet Siteleri:
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
|||||
3 | Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır. |
X | ||||
5 | Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır. |
|||||
6 | İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır. |
|||||
7 | İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
X | ||||
8 | Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır. |
X | ||||
9 | Küresel ticaret uygulamalarını kullanır. |
X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir. |
|||||
11 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
X | ||||
12 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir. |
X | ||||
13 | Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Öğrencilerimizden Adnan Menderes Gümrük Müdürlüğü ziyareti
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz, yurt dışından gelen ürünlerin kabulu, gerekli evrakların hazırlanışı ve ilgili birimlerle olan iletişim sürecini yerinde deneyimlemek için Adnan Menderes
İhracatta devlet destekleri
Ege İhracatçı Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü İsmail Saydan Bey ve Gizem Kamacı Hanım, DT 209 Mesleki Gelişim Etkinlikleri dersimizin konukları oldu. Saydan
Başarılı mezunumuzdan sektörel öneriler
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı'nda okuyan öğrencilerimize verilen RTV 140 Temel İletişim Bilgileri dersimize başarılı mezunlarımızdan Ateş Wind Power firmasında İş Sağlığı
Gönüllü olarak değer kattılar
2022-2023 akademik yılı bahar döneminde verilen IEU 200 kodlu Gönüllülük Çalışmaları dersini alan 50 öğrencimiz, kendi geliştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile toplum
Bi' Dünya İş Konferansı 2023
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İşletme ve Yönetim Programları Koordinatörlüğü tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen "Bi' Dünya İş Konferansı", 17 Mayıs 2023
Gümrük Müşavirliğinin Dünü Bugünü
Gümrük Müşavirliği Danışmanı Burcu Demirtaş Hanım Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz ile birlikte oldu. Gümrük alanındaki güncel çalışmalardan bahseden Burcu Hanım, öğrencilerimizi gümrük
TOG Saha Yöneticisi öğrencilerimiz ile buluştu!
Toplum Gönüllüleri Vakfı Saha Yöneticisi Ali Sinan Avşar, Gönüllülük Çalışmaları dersi kapsamında öğrencilerimiz ile buluştu. Gönüllülük projeleri kapsamında önemli yer tutan tüm