Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Dış Ticaret (Türkçe)

DT 205 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dış Ticarette Tutundurma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 205
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticaret (ihracat, ithalat) süreçlerinde tercih edilen reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, kişisel satış, dijital pazarlama gibi tutundurma faaliyetlerini pratik ve teorik düzeylerde etkin bir şekilde kullanabilmesini, analiz edebilmesini ve değerlendirebilmesini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama iletişimi elemanlarını etkili kullanarak hedef kitleye ulaşabilecek,
  • Müşteri sadakati yaratabilecek,
  • İşletme ve marka imajı yaratarak kampanya tasarlayabilecek,
  • İletişim kabiliyetlerini arttırabilecek,
  • Satış yönetimi kabiliyetlerini arttırabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, dış ticarete özel pazarlama iletişimi fonksiyonları kuramsal altyapı ve farklı sektörlerden güncel örnekler ile birlikte öğretilmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, uluslararası ticaret ve pazarlama iletişimi Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım, sf. 1-27. ISBN: 6053200437.
2 Pazarlama karması, tutundurma faaliyetleri ve pazarlama iletişimi Mehmet Karafakıoğlu, "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", 9. Baskı (2015), sf. 3-32. ISBN: 6053332190.
3 Markalaşma süreci ve stratejik marka yönetimi Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama ilkeleri. Beta Basım Yayım, 8. baskı, sf. 3-26. ISBN: 9754867375.
4 Tutundurma karması: Reklamcılık ve mesaj stratejisi / Örnek olay analizi Yavuz Odabaşı & Mine Oyman, "Pazarlama İletişimi Yönetimi", 16. Baskı (2018), sf. 61-75. ISBN: 9758378732.
5 Tutundurma karması: Halkla ilişkiler / Örnek olay analizi Yavuz Odabaşı & Mine Oyman, "Pazarlama İletişimi Yönetimi", 16. Baskı (2018), sf. 43-55. ISBN: 9758378732.
6 Ara sınav -
7 Tutundurma karması: Satış geliştirme / Örnek olay analizi Yavuz Odabaşı, "Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi", 6. Baskı (2013), sf. 58-77. ISBN: 9753221597.
8 Tutundurma karması: Doğrudan pazarlama / Örnek olay analizi Erdoğan Koç, "Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri", 4. Baskı (2012), sf. 58-64. ISBN: 9753221592.
9 Tutundurma karması: Kişisel satış / Örnek olay analizi Erdoğan Koç, "Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri", 4. Baskı (2012), sf. 28-44. ISBN: 9753221592.
10 Tutundurma karması: Dijital pazarlama (SEO, SMM, dijital reklamcılık) / Örnek olay analizleri Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat, "Stratejik Marka Yönetimi" 3. Baskı (2016), sf. 8-36. ISBN: 6053337898.; Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 336-384. ISBN: 6053203971.
11 Tutundurma karması: Dijital pazarlama (içerik pazarlama, internet sitesi pazarlama, e-ticaret ve e-posta pazarlama) / Örnek olay analizleri Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat, "Stratejik Marka Yönetimi" 3. Baskı (2016), sf. 8-36. ISBN: 6053337898.; Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 336-384. ISBN: 6053203971.
12 Dış ticarette tutundurma faaliyetleri ve kültür Kenneth E. Clow & Donald Baack (Çev. Gülay Öztürk), "Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi", 7. Baskı (2016), sf. 122-159. ISBN: 6053203971.
13 Dönem projesi sunumları Öğrenciler dönem projelerini sınıf ortamında sunacak.
14 Dönem projesi sunumları Öğrenciler dönem projelerini sınıf ortamında sunacak.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
  • Clow, K. E. & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi. Çev: Gülay Öztürk, 7. baskı. ISBN: 6053203971
  • Keegan, W. J. & Green, M. C. (2015). Küresel pazarlama. Editör: Rezan Tatlıdil, Nobel Yayın Dağıtım. ISBN: 6053200437
  • Yavuz Odabaşı (2013). Satışta ve pazarlamada müşteri ilişkileri yönetimi, 6. Baskı. ISBN: 9753221592
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Ömer Baybars Tek (1999), "Pazarlama İlkeleri". Beta Yayıncılık, 8. Baskı. ISBN: 9754867375
  • Mehmet Karafakıoğlu (2015), "Uluslararası Pazarlama Yönetimi". Beta Yayıncılık, 9. Baskı. ISBN: 6053332190

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
16
16
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Dış Ticaret kavramları hakkında bilgi sahibidir.

2

Dış Ticaret araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir.

3

Dünya ticareti ve ticaret yapısı hakkında bilgi sahibidir.

4

Uluslararası ekonomi kavramlarını ve kavramsal altyapısını kullanır.

5

Uluslararası Ticaret Kanunu’nu ve uygulamalarını tanır.

6

İthalat, ihracat kavramlarını ve uygulamalarını kullanır.

X
7

İş akitleri ve bunların kavramsal yapısı hakkında bilgi sahibi olur.

8

Farklı uluslararası kurum yapılarını tanır.

X
9

Küresel ticaret uygulamalarını kullanır.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir, meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurabilir.

11

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
12

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olup bu becerileri çalışma ortamında kullanabilir.

X
13

Öğrenimini ileri eğitim düzeyine yönlendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.